19 september 2007

Start på 23 ting i lokalbibliotekerne

Vigtigt at afdelingslederne påtager sig følgende opgaver:

1) Opfordre medarbejderne til at deltage, men uden at de føler sig presset til det. Det er bedst, hvis der er en positiv tilgang til forløbet.

2) Sørge for at der er tid til at deltage, og måske kan der være nogen, som gerne vil vide hvad de så skal nedprioritere i stedet. Det må være en ledelsesopgave at give eksempler på hvad det kan være.

3) Der kan være nogen medarbejdere, som gerne vil arbejde sammen med andre om forløbet, fordi de måske ikke er helt trygge ved alt det nye. Så kan det være en ide, at de sætter sig sammen et par stykker. Men det er stadig vigtigt, at de selv prøver de forskellige ting og beskriver det i deres blogs, som er omdrejningspunktet.

4) Det kan være en fordel i de enkelte afdelinger, at de der kender til tingen eller først kommer gennem en ting, vil støtte de resterende i afdelingen. Det kan blive uoverkommeligt hvis alle spørger de tre bagmænd om alle store og små problemer, for så får vi måske ikke tid til at lave de følgende opgaver. Så hjælp til selvhjælp så vidt muligt - men det er selvfølgelig ikke forbudt at bede om hjælp eller uddybning af opgaverne.

og så til programmet:

http://aakblokal23ting-program.blogspot.com/

2 kommentarer:

eKirsten sagde ...

Helt enig. Det er rigtig godt!

eKirsten sagde ...

Hvorfor husker jeg ikke at skrive det hele på én gang????
Måske skulle afdelingsledere i store afdelinger også føle ansvar for medarbejdere i de små afdelinger, der på en aller anden måde er knyttet til dem. Ellers tror jeg, personale i små afdelinger straks vil fravælge 23ting.