15 november 2007

Diasshow i sideelement

Har lige prøvet at sætte et diasshow op som sideelement, og det er meget enkelt.
Man henter automatisk fotos fra enten PicasaWebalbum, Flickr, Photobucket eller RSS fra en anden kilde.
Jeg har valgt Picasa hvor jeg godt nok har en del fotos liggende, men man kan bruge en funktion, så der automatisk vælges blandt alle offentlige billeder med et bestem tag, som man selv kan sætte på. Jeg har her valgt at der skal vises billeder med tag'et "solpopgang" og det virker fint.
Der er en lille preview-funktion, hvor man kan se om der er nogen fotos og hvordan det ser ud.
Man kan selvfølgelig også vælge kun at vise billeder fra sin egen samlig og herunder hvilket album det skal være.
Eneste ønske fra min side er, at jeg godt ville kunne lave disse fotos en lille smule større, så det passer præcist til sideelementet, men det er ikke en valgmulighed pt. Måske kan man rode lidt med koderne bag, men det vil jeg ikke bruge tid på nu - så vigtigt er det heller ikke

(Picasa er et gratis, fremragende og enkelt billedbehandlingspogram fra Google - der kan man med eet klik uploade sine fotos til PicasaWebalbum hvor man pt som standard har 1 GB plads.
Kan hentes her: http://picasa.google.com/)

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Tak for de interessante oplysninger