20 november 2007

Test af foto fra Flickr via link



Familiebillede 2005
Dette er et foto fra en familiefest med min fars familie...




Det er lavet ved at lave et indlæg i blogger, og vælge at indsætte et billede, og i den dialogboks, der kommer frem kan man indsætte foto fra den lokale pc, men man kan også som jeg har gjort her vælge at hente et link fra et flickr billede. (Man skal være inde så man kan se de forskellige størrelser af billedet, og så vælge den størrelse man synes passer, så man kan se to kasser under det pågældende foto, nemlig een med HTML -og een under igen med en URL)


Billedet ovenfor er lavet via HTML koden, men der var desværre en syntaksfejl i den automatiske html, så der var en enkelt afslutningskode for meget, så det skulle slettes før billedet gik igennem.


Nu prøver jeg at sætte det samme billede ind nedenfor via en Url, og det tror jeg går smertefrit, så det er nok det man skal anbefale - det undrer mig lidt at kvaliteten af denne mindre udgave er så meget dårligere end det større?? Jeg synes det burde være omvendt sådan rent logisk...

1 kommentar:

Jesper sagde ...

Kildefilen til det nederste billede er jo kun 240 pixel bred, hvor den til det ovenstående er 500 pixel. Når du så strækker det nederste billede til at blive vist i samme størrelse, som det ovenstående kommer det helt automatisk til at se meget pixelleret ud.